Pėdų ir delnų prakaitavimas –kada sunerimti?

BNS spaudos centro infornacija

Vyraujant karštiems orams, jaučiant jaudulį ar aktyviai sportuojant prakaituoti yra normalu, tačiau jeigu pasireiškia intensyvus pėdų ir delnų prakaitavimas  be jokios priežasties ar tiesiog sėdint – tai gali įspėti apie rimtus sveikatos sutrikimus.

Farmacininkė Jovita Juodsnukytė sako, kad prakaitavimas yra vienas iš būdų skysčiams pasišalinti iš mūsų organizmo. Skysčių perteklių iš organizmo šaliname ne tik prakaituodami, bet iškvėpdami orą, šlapindamiesi ar tuštindamiesi. Oda yra vienas iš organų, kuris šalina skysčių perteklių iš mūsų organizmo.

Prakaitavimas yra būtinas ir naudingas

Prakaitavimas padeda sureguliuoti mūsų kūno temperatūrą ir pašalina nereikalingas medžiagas iš mūsų organizmo. Tačiau jeigu pastebime, kad prakaituojame nuolat reikėtų apsilankyti pas gydytoją ir ieškoti priežasties.

„Sunerimti reikėtų tada, kai intensyvus prakaitavimas pasireiškia pėdų ir delnų srityje, nuolat jaučiame, kad oda yra drėgna, šlapia. Dažnai jaučiamės silpnai, pykina ir kyla temperatūra“, – sako farmacijos specialistė J. Juodsnukytė.

Intensyvus prakaitavimas – pirmas ženklas

Intensyvus pėdų ir delnų prakaitavimas gali būti vienas iš sutrikusios hormonų ar skydliaukės veiklos požymių. Tokiu atveju rekomenduojama atlikti kraujo tyrimą ir pasitikrinti ar kraujyje netrūksta būtinų medžiagų.

Svarbu paminėti, kad intensyvus prakaitavimas nereiškia, jog geriate per daug vandens. Reikėtų stebėti geriamo vandens kiekį ir vandenį gerti kartu su elektrolitais.

„Per daug stiprus prakaitavimas gali sukelti dehidrataciją, svarbu atkreipti dėmesį, kad tokiu atveju reikia gerti kuo daugiau skysčių, kad atstatytumėte skysčių balansą“, – pataria vaistininkė.

Pėdų prakaitavimas gali būti ir dėl netinkamos avalynės. Jeigu rinksitės nekokybišką avalynę, kuri neleidžia kvėpuoti, pėdos prakaituos ir skleis nemalonų kvapą. Ši taisyklė galioja ir kojinėms – svarbu nuolat palaikyti higieną ir dėvėti laisvas, kokybiškas kojines, kurios nebūtų pagamintos iš sintetinės medžiagos.

Sprendimą galima rasti

Vaistininkai sako, kad priemonių, kurios padėtų įveikti gausų prakaitavimą tikrai yra.

„Galima naudoti specialius purškiklius ar kremus. Purškiamos priemonės mažina poras, skysčių išsiskyrimą ir slopina prakaitavimą. Namuose rekomenduoju dažnai plauti rankas ir kojas, naudoti jūros druskų voneles – tai yra puiki profilaktinė priemonė, jeigu rūpesčių kelia pėdų ir delnų prakaitavimas“, – teigia specialistė.

Pėdų ir delnų prakaitavimas įveikiamas ir vaistažolių, įvairių žolelių vonelėmis. Jos ramina intensyviai prakaituojančia odą ir ją dezinfekuoją. Vaistininkai rekomenduoja naudoti šalavijų ar vaistinės ramunės vonelę, šios žolelės padės sumažinti prakaito išsiskyrimą iš odos.

Jums gali patikti

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close